Türk Hava Yolları olarak online kanallarımızı ziyaret ederken deneyiminizi iyileştirmek için çerez, piksel, gif gibi belirli teknolojileri kullanıyoruz. Aşağıdaki seçeneklere tıklayarak veya çerez politikası sayfamızı ziyaret ederek çerezleri kabul edebilir veya reddedebilirsiniz. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için
tıklayınız.
Çerez ayarları
İnternet sitesinin sorunsuz bir şekilde çalışması için gerekli çerezlerin ve performans çerezlerinin kapatılması mümkün değildir.
Gerekli çerezler
İnternet sitemizin doğru ve sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlar. Örneğin, internet sitemizdeki kimlik doğrulama çerezleri sayesinde bir sayfadan diğerine geçişinizde etkin oturumunuz kesintisiz bir şekilde devam eder.
Performans çerezleri
İnternet sitemizdeki ziyaretinizi ve internet sitemizin performansını analiz eder. Size sunduğumuz hizmetleri geliştirmemizde aktif rol oynar. Örneğin, bu çerezler en çok hangi sayfaları görüntülediğinizi ölçer ve sayfaların gerektiği gibi çalışıp çalışmadığını kontrol eder.
Daha fazlası
Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için çerez politikası sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Kayıp, hasarlı veya geç sevk edilen kargo tazminat taleplerim için nasıl başvuru yaparım?
Kayıp , hasarlı veya geç sevk edilen kargo tazminat talepleriniz için, web sayfamızdan başvuru yapmanız gerekmektedir. Kayıtlı müşterimiz olduğunuz durumda, kullanıcı adı ve şifreniz ile “Giriş Yap” alanını, kayıtlı müşterimiz değilseniz “Üye Ol” alanını tıklayarak talebinizi oluşturabilirsiniz.
'Tazminat Talebi Nasıl Yapılır' dokümanı için tıklayınız.
Kargo Tazminat Talepleri için genel kurallar nelerdir?
Tazminat Türü
Açıklama
Hak Düşürücü Süre*
Kayıp
Kargonun bir kısmının ya da tamamının kayıp olması
Konşimento düzenlenme tarihinden itibaren 120 gün
Noksan/ Muhteviyat Eksiği
Kargonun içindeki muhteviyatında eksiklik olması
Noksanlığın (ya da muhteviyat eksikliğinin) öğrenilmesinden itibaren derhal ve tesliminden itibaren en geç 14 gün
Hasar
Kargonun bir kısmının ya da tamamının hasarlanması
Hasarın öğrenilmesinden itibaren derhal ve kargonun tesliminden itibaren en geç 14 gün
Gecikme
Kargonun bir kısmında ya da tamamınında gecikme yaşanması
Kargonun teslime hazır olduğu tarihten itibaren 21 gün
*Kargoyu teslim almaya yetkili firma veya kişi, bu süre içerisinde web sayfamız üzerinden ön ihbar talebi ya da tazminat talebi oluşturmak zorundadır. (Alıcı, hava yük senedini veya kargoyu kabulden kaçınırsa veya kendisine gereken ihbarın yapılması mümkün olmaz ise; gönderici, tasarruf hakkına yeniden sahip olur.)
Yurt içi taşıma kurallarıyla ilgili detaylı bilgiye ‘Türk Hava Yolları İç Hat Hava Yük Senedi’nin arka sayfasından ve web sitemizde yer alan Türk Hava Yolları A.O. Kargo Taşıma Genel Şartları adlı belgeden ulaşabilirsiniz.
Yurt dışı taşıma kurallarıyla ilgili detaylı bilgiye ‘Türk Hava Yolları Konşimento’sunun arka sayfasından ve web sitemizde yer alan Türk Hava Yolları A.O. Kargo Taşıma Genel Şartları adlı belgeden ulaşabilirsiniz.
Tazminat talebinde bulunmak istiyorum. Hangi evrakları bulundurmam gerekir?
1. Konşimento üzerinde kayıtlı alıcı/gönderici firma/kişi ya da yetkilendirdikleri firma/kişi tarafından hazırlanmış imzalı ve kaşeli tazminat dilekçesi (Tazminat talep yazısı, yaşanan aksaklığı, talepte bulunulma nedenini ve talep edilen miktarı net bir şekilde içermelidir.) Başvuru formu içintıklayınız.
2. Ana Konşimento
3. Ara Konşimento (Varsa)
4. Aksaklık Raporu
5. Hasar gösteren fotoğraf
6. Eksper/Survey raporu (ürünün kullanılamaz olduğuna dair)
7. İmha belgesi (imha edildiyse)
8. Tamir faturası (tamir edildiyse)
9. Ekstra işlem var ise faturası (muhteviyatına göre kuru temizleme, boya vs.)
10. Sovtaj (hurda) bedeli varsa bunu gösteren fatura
11. Yeniden paketlendiğine dair fatura (iç/orijinal ambalaj hasarlandıysa)
12. Ticari fatura (Gümrük muafiyetinde olan kişisel eşyaların haricinde)
13. Mal listesi (Packing list) (Varsa)
14. Yetki Belgesi (Tazminat Talebi 3. Şahıslar/firmalar tarafından yapılıyorsa)
15. Halefiyet Belgesi (Tazminat Talebi Sigorta Şirketleri tarafından yapılıyorsa)
NOT: Aksaklık oluştuğu andan itibaren yetkili kişi ya da firma ön ihbarda (pre-claim) bulunabilir.