Sıkça Sorulan Sorular

 
Sıkça Sorulan Sorular Uçak Bileti
 


Kargo Genel

1) Türkiye’den yurtdışına/yurtdışından Türkiye’ye kargo göndermek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Yurtdışına kargo göndermek için gerekli gümrük işlemleri ve konşimento kesimi, ücretlendirme, paketleme vs. gibi konuları sizin adınıza yapmak üzere, Türkiye’de bulunan IATA (Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği) üyesi kargo acenteleri ile bağlantı kurmanız, yurtdışından Türkiye’ye kargo göndermek için, ilgili ülkedeki satış ofisimize başvurmanız gerekmektedir.


2) Tavşan, kuş gibi evcil hayvanımı gönderebilir miyim?

Tavşan gibi evcil hayvanlar hariç kemirgenler,  laboratuvar hayvanları ve zehirli hayvanların seferlerimizde  taşınması kabul edilmemektedir.

Tüm diğer canlı hayvan taşıma talepleri için specialcargo@thy.com adresi ile iletişim kurabilirsiniz.

Prosedür, dokümantasyon, paketleme, etiketleme için IATA kuralları geçerlidir ve kullanılır, taşımaya sunulmadan önce bu kurallar incelenmelidir. Turkish Cargo, konusunda eğitimli yetkin personeli ile seferlerimizde  taşımaya sunulan canlı hayvanlar için en uygun koşulların sağlanması ile emniyetli&güvenli şekilde sevkinde her zaman gereken önem ve özeni göstermektedir.


3) Yolcu uçakları ile kargo taşıyor musunuz?
Türk Hava Yolları kargo uçaklarının yanısıra, yolcu uçakları ile de tarifedeki tüm yurt içi ve yurt dışı noktalarına, kargo taşınmaktadır. Yolcu uçakları tarife bilgilerine ulaşmak için tıklayınız...

4) Türkiye’den yurtdışına bir kargo göndermek istiyorum, ama Türk Hava Yolları’nın direkt uçusu yok. Kargomu nasıl gönderebilirim?
Türk Hava Yolları direkt uçuşu olan noktalardan, kamyon / uçak aktarmalı olarak, kargonuzu istediğiniz noktaya sevketmektedir. Daha ayrıntılı bilgi için, Kargo Rezervasyon Müdürlüğümüze başvurmanız, gerekmektedir.

5) Kayıp veya hasarlı kargo tazminat taleplerim için nereye başvurmam gerekiyor?
Kayıp ve hasarlı kargo tazminat talepleriniz için, Türk Hava Yolları Kargo Operasyon Kontrol Müdürlüğü’ne başvurmanız gerekmektedir. cargoclaim@thy.com adresine e-mail atabilirsiniz.

6) Yurtdışından gelen bir kargoyu teslim alırken neler yapmam gerekiyor?
Kargonuzun gelip gelmediğini konşimento numarası veya ilgili seferin tarihi, sefer numarası ile internetten takip edebilirsiniz. Eğer kargonuz gelmiş ise, teslim alma yetki belgeniz (vekaletname, firmanızdan yazılı belge, kimlik bilgileri vs.) ile birlikte varış noktasındaki ilgili Kargo Müdürlüğü'nün Ordino Servisi’ne başvurmanız gerekmektedir.

7) Kargolar uçağın neresine yüklenerek sevk ediliyor?
Kargolar uçakta yolcu bagajlarının yüklendiği bölümde sevk ediliyor.

8) Kargomu günün 24 saati takip edebileceğim bir hizmetiniz var mı?
Alo Kargo hizmeti sayesinde, kargonuzu günün 24 saati hızlı ve güvenilir bir şekilde takip edebilir, gönderdiğiniz veya teslim alacağınız kargo hakkında, her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Konşimento numarınızı kullanarak, her an takip edebilirsiniz.

TELEFON: Alo Kargo : 0850 333 0 777

CEPTEN: http:\\ mobil.thy.com adresinden Kargo Takip bölümüne girerek AWB numaranızı yazıp takip edebilirsiniz.

9) Kendi adıma yurtdışından Türkiyeye gelen kargoyu alabilir miyim?
Gümrüklü kargolar, gümrük işlemleri gerektirdiği için alıcı veya vekil tayin edeceğiniz gümrük karneli kişiler tarafından gerekli gümrük ve ordino işlemleri tamamlanarak teslim alınabilir.

10) Normal çalışma saatleri dışında Türkiye varışlı kargomu ambardan alabilir miyim?
Atatürk Havalimanı Kargo Gümrük Müdürlüğü hafta içi 08:00-17:00 saatleri arasında çalışmaktadır. Bu sebeple sadece hafta içi bu saatlerde kargolarınızı teslim alabilirsiniz.

11) Gelen kargomu en geç ne zaman almalıyım, herhangi bir bekletme ücreti var mıdır?
Türkiye’ye gelen kargolar için eşyanın depoya giriş yaptığı andan itibaren aşağıdaki ücretler alınmaktadır. Bunun yanı sıra toplam ücrete ilaveten, kargonun kilogramı başına 0,0135 $ servis ücreti alınır.

Normal Kargolar
  Sabit Ücret Kg*Gün Ücreti Minimum
Ücret
Maksimum
Ücret
İlk Gün Çekilen Kargolar (24 saate kadar)  $ 55,00                     -    
2. - 3. Gün Çekilen Kargolar (24-72 saat)  $ 55,00  $ 0,0520    
4.-14. Gün Çekilen Kargolar  $ 55,00  $ 0,1100    
15. Günden Sonra Çekilen Kargolar  $ 55,00  $ 0,1300    
         
Özel Kargolar
  Sabit Ücret Kg*Gün Ücreti Minimum
Ücret
Maksimum
Ücret
İlk Gün Çekilen Kargolar (24 saate kadar)  $ 110,00                  -      
2. - 3. Gün Çekilen Kargolar (24-72 saat)  $ 110,00  $ 0,140    
4.-14. Gün Çekilen Kargolar  $ 110,00  $ 0,180    
15. Günden Sonra Çekilen Kargolar  $ 110,00  $ 0,240    



12) Turkish Cargo ile gönderdiğim kargoları sigortalatabilir miyim?
Türk Hava Yolları ile yapılan yurt içi veya uluslararası kargo gönderilerinde sigorta yaptırmak zorunlu değildir. Türk Hava Yolları Kargo kendi bünyesinde sigortalama hizmeti vermemektedir. Sigorta yaptırmak isteyen müşterilerimiz özel sigorta şirketlerinden bu hizmeti satın alabilirler.

13) Bozulabilir kargolar için uçak sıcaklıkları nelerdir?
Bozulabilir kargolar için uçak sıcaklık aralıkları uçak teknik özelliklerine göre değişiklik göstermektedir. Sabit sıcaklık uygulaması yoktur. Detaylı bilgi için specialcargo@thy.com adresi ile iletişim kurabilirsiniz.

14) Uçaklarda –(eksi) C˚ taşıması var mıdır?
Yoktur. Frozen kargo gönderimlerinde kuru buz, buz aküsü veya sulu buz kullanılarak uygun paketlemeyle gönderilir.

Sayfa başı

 

Yurt İçi Kargo Gönderimi

1) Kargomu nasıl gönderebilirim, işyerimden teslim alıyor musunuz?
Taşımalarımız havaalanı – havaalanı arasında olduğundan bulunduğunuz şehirdeki havaalanında kargo bölümüne teslim edip yine varış noktasındaki havalimanından teslim almanız gerekiyor.

2) Yurt içi kargo uçağı seferleriniz var mı?

Yurt içinde kargo taşımalarımız tarifeli yolcu uçağı seferleriyle yapılmaktadır.

3) Kargoları ne zaman teslim etmeliyim?
Kargoları sevk edilmesini istediğiniz seferin tarifesine göre 2 saat öncesinden teslim etmeniz gerekiyor.

4) Kargomuz varış noktasında ne kadar zamanda teslim alınabilir?
Tarifeli seferin varış saatini takiben 1 saat içerisinde teslim alınabilir.

5) Kargoları teslim alabilmek için hangi evraklar gerekiyor?
Kişi adına gönderilmiş kargolar için adına kargo gönderilmiş kişinin T.C. kimliğini veya aynı bilgileri ihtiva eden ehliyet, pasaportu ibraz etmesi gerekiyor. Firma adına gelen kargoları alabilmek için kargoyu almak isteyen kişinin ilgili firma tarafından yetkili kılındığını beyan eden antetli kağıda yazılmış yazı gerekmektedir.

6) Kıymetli evrak kargosu gönderebilir miyiz?
Üzerinde değer beyan edilmiş evrak (çek, senet, tahvil v.s) ile kıymetli madde ve bu maddeden yapılmış eşya taşımıyoruz.

7) Karşı ödemeli kargo gönderebiliyor muyuz?
Kargolarımız peşin ödemeli (nakit veya kredi kartı ödemesiyle) sevk edilmektedir.

8) Bir gönderi getirdiğimizde paketlemesini siz mi yapıyorsunuz?
Gönderilerinizi içeriğine uygun nitelik ve büyüklükte ambalaj ve paket içerisinde teslim etmeniz gerekiyor.

9) Gümrüklü aktarma iç hat gönderilerinizin fiyatlandırılması nasıl yapılıyor?
Bu tip gönderiler için bizzat iç hat kargo bölümünü arayarak fiyat sormanız gerekiyor. İnternet ortamında sorguladığınız fiyatlar normal iç hat gönderileri için geçerlidir.

10) İç hat gönderilerinde rezervasyon yapılıyor mu?
İç hat gönderileri için rezervasyon yapılmamaktadır.

11) Kargomu teslim ederken hangi bilgi/evrakları talep ediyorsunuz?
Gönderici;
*Kişi ise, adı, soyadı, TC kimlik no bilgisi
*Firma ise, firmanın ticari ünvanı, vergi dairesi ve nosu.

Sayfa başı

 

Ücret

1) İç hat kargo ücretleri hakkında bilgi almak istiyorum.
İçhat kargo ücretlerini sorgu sayfasından online öğrenebilirsiniz.

2) Türkiye’de faaliyet gösteren bir firmayım/Türkiye’den yurt dışına kargo göndermek istiyorum. Türkiye çıkışlı yurt dışı varışlı ücretleriniz nedir?
Her türlü gönderileriniz için lütfen IATA kargo acentelerimiz ile bağlantıya geçiniz. IATA kargo acentelerinin telefon ve faks numaraları için tıklayınız...

3) Yurtdışından Türkiye’ye kargo taşımasının ücretini nedir?
Türkiye varışlı kargolar için, yurtdışındaki anlaşmalı olduğumuz Genel Satış Acentelerimiz (GSA) ile bağlantıya geçmeniz gerekmektedir. Genel Satış Acentelerimiz (GSA) iletişim bilgileri için tıklayınız...

Sayfa başı

 

Ordino

1) Yurtdışından gelen kargomun takibini nasıl yapabilirim?
Kargonuz hakkındaki bilgilere ulaşabilmek için, konşimento numarasına sahip olmanız gerekmektedir. Konşimento numarası ile Turkish Cargo Ordino servisinden ve internet sitemizden kargonuz ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

2) Kargoma ait evrakları nereden ve nasıl teslim alabilirim?
Kargonuza ait evrakları, Atatürk Havalimanı kargo terminalinde bulunan Turkish Cargo Ordino servisinden teslim alabilirsiniz. Evrak teslimi sadece alıcı firmanın yetkilendirdiği kişilere yetki belgesi kontrolü ve kargoya ait oluşan masrafların tahsili sonrasında yapılmaktadır.

3) Kargoma ait oluşan masrafları nereye ödeyebilirim?
Kargonuza ait oluşan masrafların ödemesini evrak teslimi esnasında Turkish Cargo ordino servisine nakit olarak yapabilir ya da aşağıdaki tabloda bulunan hesaplara yatırabilirsiniz.

Finansbank Merkez Şube USD TR83 0011 1000 0000 0039 6963 61 Kargo Başkanlığı
Finansbank Merkez Şube TRY TR74 0011 1000 0000 0039 7069 99 İzmir Kargo
Finansbank Merkez Şube TRY TR93 0011 1000 0000 0039 6963 75 Istanbul Kargo
Finansbank Merkez Şube TRY TR13 0011 1000 0000 0039 7070 30 Ankara Kargo
Finansbank Merkez Şube TRY TR22 0011 1000 0000 0039 7070 62 Adana Kargo
Finansbank Merkez Şube TRY TR74 0011 1000 0000 0039 7070 96 Antalya Kargo
Finansbank Merkez Şube EUR TR15 0011 1000 0000 0039 6964 21 Kargo Başkanlığı

Sayfa başı

 

Cenaze Taşımaları

1) Yurtdışından Türkiye’nin herhangi bir iline Cenaze getirmek istiyorum, ne yapmam gerekir?
Yurtdışından her türlü cenaze getirimini acentalar vasıtasıyla yapıyoruz. Bu konudaki her türlü bilgi için yurt dışındaki acentalarla irtibata geçmeniz gerekmektedir.

2) Türkiye'den yurtdışına cenaze göndermek istiyorum, ne yapmam gerekir?
Türkiye'den yurt dışına her türlü cenaze gönderimi acentalar vasıtasıyla yapıyoruz. Bu konudaki her türlü bilgi için Türkiye'deki yetkili acentalarla irtibata geçmeniz gerekmektedir.

3) Yurt içinden de herhangi bir ilimize cenaze göndermek istiyorum. Ne yapmam gerekir?
Cenaze için ilgili hastane tarafından düzenlenmiş ölüm raporu / defin ruhsatı olmalıdır. Tabut ile sevk edilecek cenazeler; Ortaklık uçuşlarında metal çinko veya kurşunla iç kısmı lehimlenmiş kapağı sabitlenmiş; sızdırmaya mahal vermeyecek sağlam yapıda ahşap tabut içinde, çuval/kanvas ile sarılmış olarak kabul edilir. Ölüm sebebi bulaşıcı hastalık olan cenazelere ait tabutların kabul aşamasından kesinlikle lehimlenmiş ve sıkıca kapatılmış sızdırmaya mahal vermeyecek şekilde olması gerekmektedir. Ölüm raporunun (Death Certificate) / Defin Ruhsatı’nın AWB’ye eklenmesi ve cenazeye ait aşağıdaki bilgileri içermesi gerekmektedir:

  • Cenazenin adı soyadı
  • Doğum yeri ve tarihi
  • Ölüm yeri ve tarihi
  • Ölüm sebebi
  • Bulaşıcı hastalık olup olmadığı


4) Yurt içi cenaze taşıma ücretleri ne kadardır?
İç hatlar cenaze ücretlerimiz 350 TL’dir. Yetişkin çocuk ayrımı yoktur.


5) Cenazeyi teslim almamız ne kadar sürer?
Uçak vardıktan takribi 30dk-45 dk arası teslim edilir.

Sayfa başı

 

Hasarlı Kargo / Tazminat

1) Aldığım kargo hasarlı ne yapmam gereklidir? Nereye başvurmalıyım?
Yurtiçi Kargo Gönderileri İçin:
Kargoyu teslim almaya yetkili firma veya kişi;
(Alıcı, hava yük senedini veya kargoyu kabulden kaçınırsa veya kendisine gereken ihbarın yapılması mümkün olmaz ise, gönderen tasarruf hakkına tekrar sahip olur.)

1. Hasarın öğrenilmesinden itibaren derhal ve tesliminden itibaren en geç 14 gün içerisinde,
2. Gecikmede, kargonun tesliminden itibaren en geç 21 gün içerisinde,
3. Kargonun teslim edilememesi durumunda, iç hat hava yük senedinin düzenlendiği tarihten itibaren 120 gün içerisinde Türk Hava Yolları Ofisleri’ne yazılı olarak başvuruda bulunmak zorundadır.

NOT-1: 1000-USD altı tazminat talepleri Kargo Tazminatları Genelgesi’ne istinaden talepte bulunan yetkili kişi yada Firma’nın bulunduğu istasyon tarafından değerlendirilmektedir.
NOT-2: Aksaklık oluştuğu andan itibaren yetkili kişi yada Firma ön talepte (pre-claim) bulunabilir.

Yurtiçi taşıma kuralları ile ilgili detaylı bilgiyi Türk Hava Yolları İç Hat Hava Yük Senedi’nin arka sayfasından edinebilirsiniz.

Yurtdışı Kargo Gönderileri İçin:
1. Hasarın öğrenilmesinden itibaren derhal ve tesliminden itibaren en geç 14 gün içerisinde,
2. Gecikmede, kargonun tesliminden itibaren en geç 21 gün içerisinde,
3. Kargonun teslim edilememe durumunda, konşimentonun düzenlendiği tarihten itibaren 120 gün içerisinde Türk Hava Yolları Ofisleri ne ya da Türk Hava Yolları’nı temsil eden Kargo Genel Satış Acenteleri’ne yazılı olarak başvuruda bulunmak zorundadır.

Yurtdışı taşıma kuralları ile ilgili detaylı bilgiyi Türk Hava Yolları Konşimento’sunun arka sayfasından edinebilirsiniz.

2) Tazminat talebinde bulunmak istiyorum. Hangi evrakları bulundurmam gerekir?
1. Konşimento üzerinde kayıtlı alıcı/gönderici firma/kişi ya da yetkilendirdikleri firma/kişi tarafından hazırlanmış imzalı ve kaşeli tazminat dilekçesi (Tazminat talep yazısı, yaşanan aksaklığı, talepte bulunulma nedenini ve talep edilen miktarı net bir şekilde içermelidir)
2. Ana Konşimento
3. Ara Konşimento
4. Aksaklık Raporu
5. Ticari fatura (zati eşyaların haricinde)
6. Mal listesi (Packing list)
7. Yetki Belgesi (Tazminat Talebi 3. Şahıslar/firmalar tarafından yapılıyor ise)
8. İbraname (Tazminat Talebi Sigorta Şirketleri tarafından yapılıyor ise)

Sayfa başı

 

Canlı Hayvan

1) Türkiye’den yurtdışına / Yurtdışından Türkiye’ye / Yurtiçi seyahatim sırasında evcil hayvanım ile birlikte seyahat etmek / evcil hayvanımı kargo olarak göndermek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Türkiye’den yurtdışına ;
Evcil hayvanınız ile aynı seferde birlikte seyahat etmek istiyorsanız, Yolcu Rezervasyon Departmanımız ile; Evcil hayvanınızı uygun bir seferle kargo olarak göndermek istiyorsanız, taşıma gümrük işlemlerine tabi olduğundan, gümrük işlemlerini ve konşimento kesimi, ücretlendirme, paketleme vs. gibi konuları sizin adınınıza yapmak üzere, IATA (Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği) üyesi kargo acenteleri ile bağlantı kurmanız gerekmektedir.

Yurtdışından Türkiye’ye;
Evcil hayvanınız ile aynı seferde seyahat etmek / Evcil hayvanınızı uygun bir seferle kargo olarak göndermek istiyorsanız, ilgili ülkedeki Satış Ofisimize başvurmanız gerekmektedir.

Türkiye İçi seyahati sırasında:
Evcil hayvanınızla aynı seferde seyahat etmek istiyorsanız Rezarvasyon Bölümü ile irtibata geçmeniz gerekir. Yurt içi kargo olarak ilk uçakla İç hatlar Kargo tarafından gönderilir.

2) Tavşan, kuş gibi evcil hayvanimi gönderebilir miyim?
Canlı hayvanlardan sadece kedi, köpek (belli türler hariç olmak üzere), kurbağa, sülük, arı, çoklu konteynerlerde taşınabilen su/kara kaplumbağaları, kuş ve Tact 2.3'e göre yiyecek ve deniz ürünü item'ları ile belirtilen kerevit, crayfish vb. hayvanları taşıyoruz. Detaylı bilgi için özel kargo sayfasını ziyaret edebilir ve ilgili istasyonla iletişime geçebilirsiniz.

 


3) Taşınması yasak köpek türleri var mıdır?
Bazı saldırgan ve acil durumda müdahalesi zor olan türlerin taşınması yasaktır. Bunlar:
* Amerikan Pitbull Terrier
* Amerikan Staffordshire Terrier
* Bull Terrier
* Staffordshire Bull Terrier
* Japanese Tosz
* Dogo Agentino
* Doberman
* Rottweiler

4) 1 aylık köpeğimi nasıl gönderebilirim?
Hayvanın en az 2 aylık olması gerekiyor.

5) Kargoya bıraktığım köpeğimi besliyor musunuz?
Gönderilmek üzere teslim alınan hayvanlara; varış noktasına kadar olan süre göz önünde bulundurularak, beslenme talimatıyla birlikte yeterli yiyecek ve su bırakılır. Buna göre ihtiyacı giderilir.

6) Türk Hava Yolları her türlü uçak tipinde canlı hayvan taşıyabiliyor mu?
Canlı hayvan taşımaları; uçak teknik özellikleri ve kargo yoğunluğuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Detaylı bilgi için özel kargo sayfasını ziyaret edebilir ve ilgili istasyonla iletişime geçebilirsiniz.

GHA Tarafından Sıkça Sorulan Sorular ve Cevaplar


1) FFM mesajı hangi SITA adresine gönderilmelidir?

ISTHQTK

2) Yapılan rutin seferlerde kargo gönderisi olmasa dahi FFM mesajı gönderilecek mi?

Evet

3) FFM mesajı hangi formatta gönderilmelidir?

IATA ya uygun FFM/8 formatında mesaj gönderilmelidir.

4) Gönderdiğimiz FFM mesajlarında en sık rastlanan hatalar nelerdir? 

Satır aralarındaki boşluklar.   

Mal cinsinin 15 karakterden fazla olması.

SCC kodlarının mal cinsinden hemen sonra yazılması.

FFM mesajlarının geç gönderilmesi.

5) FFM mesajı gönderimi için sistemimiz uygun değil ne yapmamız gerekiyor?

COMIS sistemini kullanabilirsiniz.

6) Web TELEX üzerinden mesaj gönderiyorum herhangi bir sorun olur mu? 

Web TELEX üzerinden gönderilen mesajlarda sorun yaşanmaktadır. COMIS Web TELEX üzerinden gelen mesajın yapısını bozmaktadır. Konu ile ilgili hata kaydımız mevcut olup en kısa sürede çözüme kavuşturulacaktır.

 

Sayfa başı